Listing 1 - 10 of 48 << page
of 5
>>
Sort by

Object
SpeelseKunst brainstormkaarten : de origineelste ideeën bedenk je zelf!
Author:
ISBN: 9789082035421 Year: 2018 Publisher: Droomvallei Uitgeverij

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'SpeelseKunst brainstormkaarten' helpen je om op briljante ideeën te komen. De gekleurde achterkanten zijn kleurkaarten die je in contact brengen met je gevoel en het onderbewustzijn, wat zorgt voor persoonlijke en authentieke ideeën. Het spel werkt eenvoudig: je stelt een open vraag, trekt een kaart en gaat brainstormen. De kaarten zijn gemakkelijk toepasbaar voor diverse doeleinden: brainstormsessies, persoonlijke vragen, het ontwikkelen van nieuwe producten en diensten, coaching, therapie etc.De kaarten zijn geschikt voor persoonlijk en zakelijk gebruik, en voor groepen.(http://www.speelsekunst.nl/)


Book
A syllabus for listening : decoding
Author:
ISBN: 9780954344771 Year: 2018 Publisher: Birmingham Speech in Action

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

A Syllabus for Listening ? Decoding is for experienced teachers, teacher-trainers, course designers, course book writers and textbook authors. It focuses on the information and skills required for teaching learners how to decode the sound substance of speech.(https://www.speechinaction.org/syllabus-for-listening/)


Book
Differentiëren is te leren! : praktische handreiking voor docenten : omgaan met verschillen in het vo en mbo
Author:
ISBN: 9789065081629 Year: 2018 Publisher: Amersfoort CPS Uitgeverij

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze herziene uitgave van Differentiëren is te leren! is geschikt gemaakt voor het mbo en er is een trefwoordenijst toegevoegd. Dit boek maakt duidelijk dat differentiëren in het voortgezet en het middelbaar beroepsonderwijs ? hoe ingewikkeld soms ook ? écht mogelijk is. Als u de kunst van het differentiëren eenmaal verstaat, draagt u bij aan betere leeropbrengsten en vergroot u de kansen van al uw leerlingen.Differentiëren in het vo en mboLang is gedacht dat differentiëren in het voortgezet en het middelbaar beroepsonderwijs niet nodig is. Leerlingen gaan naar de basisschool immers al naar diverse schooltypes. Maar veel docenten weten inmiddels beter: er zijn wel degelijk verschillen tussen leerlingen in één klas, bijvoorbeeld in beheersingsniveau, motivatie, interesse of leesvoorkeur.Praktische handvatten voor differentiatie in het vo en mboHoe stemt u af op die verschillen en hoe haalt u het maximale uit de leerlingen? Dit praktische boek geeft handvatten, voorbeelden en toepassingsmogelijkheden om differentiatie in uw lessen vorm en inhoud te geven. De auteurs beschrijven hoe u differentieert in instructie, verwerking en leertijd. Ook is er aandacht voor leesvoorkeuren, formatieve toetsing, differentiatie met ICT en differentiatie schoolbreed.Over de auteur Meike BerbenMeike Berben is docent Nederlands en Frans en onderwijskunde. Nadat ze een aantal jaren als docent in het voortgezet onderwijs en NT2-onderwijs werkte, startte ze in 2011 bij CPS. Als consultant begeleidt ze docenten en schoolleiders in het voortgezet onderwijs op het gebied van didactiek en taal. Haar specialismen zijn differentiëren in de les, ICT in de les, activerende didactiek en taalgericht vakonderwijs.Bron: https://www.cps.nl/publicaties-uitgeverij/1982/lesgeven/45596/differentieren-is-te-leren-(vo-mbo)


Object
Kletskaarten : pesten op school
Year: 2018 Publisher: Deventer 250 Publishers BV

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Omdat praten over pesten de beste preventie is? Je kunt de kaarten gebruiken om een vraag of stelling in te brengen tijdens de lessen over pesten, of voor activiteiten met leerlingen of studenten. Verdeel de klas bv. in kleine groepjes en laat ieder groepje een kaart trekken en over die kaart praten.(www.docentenbijscholing.nl)


Book
Dynamic collaboration playbook : 33 ideas to strengthen self-organization and collaborative intelligence in teams
Author:
ISBN: 9789461976406 Year: 2018 Publisher: Mechelen Connect & Transform

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book adds a lot of value to deeper understand complex human systems. The concept of vertical development, the differentiation of We-spaces and the variables that impact on collaborative work and collective intelligence, have enormous value to help us think about how to promote transformation at the individual, organizational and social levels. The dialogues between the team members are very valuable. They facilitate understanding and create empathy with readers who can identify with similar situations. Azucena Gorbaran, President AMGThis book not only presents insights into teams from a business and academic perspective; it also offers a great number of tools and procedures for how to install practices that help making the leap to self organizing teams. The book dramatically broadens the way you now think about teams and explains why practices you have used have failed. I am keen to adapt to my purposes much of what the book authors have so far developed (and continue the many ?aha? experiences I owe to the book). Jan Beyen, CEO CHhttps://connecttransform.be/dynamic-collaboration/


Object
5 minuten leidinggeven
Authors: ---
ISBN: 7442944287216 Year: 2018 Publisher: Helmond OMJS (Onderwijs Maak Je Samen)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze 5-minuten uitgave richt zich op (onderwijs)professionals, die in 5-minuten een idee, werkvorm, handreiking of inzicht willen ontvangen, om daarmee leiding te kunnen geven aan zichzelf, het professionele gesprek en/of teammomenten. De activiteiten en modellen zijn een selectie van handige en bruikbare tools die wij als Onderwijs Maak Je Samen graag met anderen delen en zijn gericht op het begeleiden van leerprocessen van de professional.De uitvoering van de activiteiten duurt over het algemeen langer dan 5-minuten en de kaarten kunnen zelfs vanuit de diverse categorieën aan elkaar gekoppeld worden. Welke kaart je kiest, wordt bepaald door het doel waarmee je zoekt. Maar ga gerust ook zonder doel door de stapel kaarten heen en laat je verrassen en inspireren door de werkvormen, opdrachten, vragen en modellen.Het doel van deze 5-minuten uitgave is gericht op het leidinggeven aan het leren van jezelf en van anderen middels praktische werkvormen, modellen en overzichten. Het product bevat 40 werkkaarten die onderverdeeld zijn in vier categorieën:> Leidinggeven aan teammomenten - activerende werkvormen voor teams> Leidinggeven aan professionele gesprekken - handreikingen voor het bevorderen van de professionele dialoog> Leidinggeven aan reflectiemomenten - individuele vragen en opdrachten die zelfreflectie bevorderen> Leidinggeven vanuit modellen - praktische modellen en overzichten om leiding te geven aan een ontwikkelproces(https://shop.onderwijsmaakjesamen.nl/5-minuten-leidinggeven.html)


Object
5 minuten geluk
Authors: ---
Year: 2018 Publisher: Helmond Onderwijs Maak je Samen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Geluk is geen toeval, geluk is een houding. In de manier waarop je omgaat met jezelf, anderen en de wereld, openbaart geluk zich. De uitdaging is om die parels te (h)erkennen, juist in de dagelijkse dingen. In de woorden van Augustinus: 'Geluk is blijven verlangen naar wat je al hebt.'De definitie van geluk is voor ieder mens anders. Toch blijkt uit onderzoek dat er factoren zijn die ons geluksgevoel bepalen, zoals sociale relaties, betekenis voelen, doelen stellen en beweging. Seligman e.a. (2009) hebben deze factoren gebruikt om het concept 'positief onderwijs' te ontwikkelen. Het uitgangspunt is om leerlingen aan te moedigen om te floreren; hoe zorg je dat kinderen zich goed voelen en het goede doen? Daarbij gaan zij uit van mogelijkheden van kinderen.Deze set kaarten vol inspirerende activiteiten helpt je om geluksmomenten in de klas waarneembaar te maken. Geluk is iets wat je vermenigvuldigt, wanneer je het deelt. Die 5 minuten die je besteedt aan het ervaren van geluksmomenten, vertalen zich vanzelf in uren of dagen. De houding om geluk te ervaren, kun jij leren! Voor jezelf en met elkaar.Bron: https://shop.onderwijsmaakjesamen.nl/5-minuten-geluk.html


Book
Morgen doe ik het nog beter : afwisselende werkvormen voor intervisie
Author:
ISBN: 9789463650373 Year: 2018 Publisher: Leeuwarden Elikser

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit mooi vormgegeven praktische boek bevat meer dan 70 gevarieerde werkvormen en modellen. Bestaande vereenvoudigde modellen, aangevuld met door de auteur zelf bedachte en ontwikkelde modellen en werkvormen.Het boek wordt verkocht in Nederland en België, aan coaches, intervisiebegeleiders en docenten. Mensen bevelen het boek aan bij collega's en bij opleidingen staat het op de literatuurlijst.De modellen zijn overzichtelijk, kort en bondig beschreven zodat ze direct te gebruiken zijn en de mooie kleurrijke illustraties maken dat je zin krijgt om direct aan de slag te gaan. Het is niet meer nodig zelf naar modellen te zoeken, het is een tijdbesparend boek. De 'opwarmers' zijn kort."Waarom vind jij dat je dit hebt verdiend?" is een favoriete en inmiddels veel gebruikte starter en van de 25 'modellen' die in het boek staan zorgt 'roddelen' voor een mooie dynamiek. Een 'afsluiter' als 'tip of top' zorg dat zelfs de laatste minuut van een bijeenkomst goed benut wordt. Genoeg materiaal in dit boek voor afwisselende, inspirerende en leerzame intervisiebijeenkomsten, voor het coachen van mensen en bij het werken met groepen.Het artikel 'De intervisiebegeleider balanceert' (coachlinkmagazine 2016) is aan deze tweede druk toegevoegd.Bron : http://www.managementboek.nl


Book
ETpedia Teenagers : 500 ideas for teaching English for teenagers
Authors: ---
ISBN: 9781911028444 9781911028420 9781910366288 9781911028437 Year: 2018 Publisher: Hove Pavilion Publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Whether you're a new or experienced English language teacher, teenage students can pose unique challenges. They can also be one of the most rewarding groups to teach.ETpedia Teenagers is packed with practical activities and insights to help you to understand and motivate students in this age group. Ideal for teachers of all experience levels, it contains 50 units of 10 points each, covering everything you need to know about teaching, managing and engaging teenage learners.The seventh title in the best-selling ETpedia series draws upon author Edmund Dudley's own extensive experience teaching English to teenagers. You will also find quotes from other experienced English language teachers, sharing their views, ideas and experience of teenage classes.Content includes:- Preparation and planning tips for your teenage classes- Insights into how to deal with some of the issues that teenagers have in the classroom- Teen-friendly activities and topics to keep motivation levels high- Activities and ideas to help teenagers develop their language awareness and skills. https://www.pavpub.com/etpedia-teenagers/


Multi
75 Werkvormen voor agile-lean teamcoaching : teams begeleiden naar zelforganiserend verbeteren
Authors: ---
ISBN: 9789024403950 Year: 2018 Publisher: Amsterdam Boom Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De praktische handvatten bij het succesvolle De 10 principes voor agile-lean teamcoaching. Een onmisbaar boek in de bagage van agile, agile-lean en teamcoaches.Dé basis voor wendbare organisaties zijn zelforganiserende teams: die nemen eigenaarschap voor hun resultaten én voor volwassen onderlinge interactie. Deze teams ontstaan niet zomaar; dat vraagt om professionele begeleiding. In hun boek De 10 principes van agile-lean teamcoaching laten Aty Boers en Marijke Lingsma zien hoe die begeleiding eruit kan zien. Belangrijk hierbij is het inzetten van een passende werkvorm, aansluitend bij wat een team te leren heeft om stappen te zetten in zijn groei.75 Werkvormen voor agile-lean teamcoaching biedt deze werkvormen. Onderscheidend is het samenspel van benaderingen vanuit agile, scrum en lean met die van teamcoaching. De werkvormen zijn geordend volgens de Plan-Do-Check-Act-benadering. Bij iedere werkvorm is aangegeven voor welke situatie deze inzetbaar is en welke varianten mogelijk zijn. Ook worden tips gegeven voor het zodanig inzetten van werkvormen dat het eigenaarschap zo veel mogelijk bij het team ligt. Bron : http://www.bol.com

Listing 1 - 10 of 48 << page
of 5
>>
Sort by